Informace od pana učitele DO 27.11. 2020
22 - 27.11. 2020 VIZ PŘÍRODOVĚDA//////////////////////////////VLASTIVĚDA !!!!DODĚLAT ÚKOLY DO PS !?!?!?!?
PŘEDEVŠÍM CHCI UPOZORNIT TY ŽÁKY PŘI ON-LINE , KTEŘÍ JSOU HOTOVI S NĚJAKÝM ÚKOLEM, A ZAČNOU SE BAVIT MEZI SEBOU, RUŠÍ TÍM TY, KTEŘÍ JEŠTĚ DODĚLÁVAJÍ. 1. PROTO SE OHLÁSÍ - MÁM HOTOVO. 2. DOSTANOU NĚJAKOU JINOU PRÁCI, VYPNOU SI MIKROFONY. 3. PŘI ON LINE VÝUCE JE NÁM KAŽDÁ MINUTA DRAHÁ A SLOVO DOSTANE TEN, KOMU NENÍ NĚCO JASNÉ, NEBO SE CHCE NA NĚCO K TÉMATU ZEPTAT. PRO TOHO, KDO TO POTŘEBUJE, ŘEKNU, AŤ SI ZAPNE MIKROFON. JE TO TAK, JAK TO MÁ BÝT VE ŠKOLE. PLATÍ ZDE OBVYKLÝ ŠKOLNÍ ŘÁD A KDO HO BUDE PORUŠOVAT, AČ TO DĚLÁM NERAD, BUDE MUSET BÝT NĚJAKÝM ZPŮSOBEM POTRESTÁN. 4. VŠICHNI BUDOU MÍT ZAPNUTÉ KAMERY, NEBUDOU SI JE JAK SE JIM CHCE NEBO NE VYPÍNAT A ZAPÍNAT, I KDYŽ VŠECHNY VIDĚT NEMŮŽU. TAK TO BUDE PLATIT A KDO SE TOMU BUDE SNAŽIT VYHÝBAT, BUDE ZA TO PLATIT TAKY. NE PENĚZI , ALE ÚKOLY NAVÍC. DNES MUSÍM ŘÍCT, ŽE TO BYL DEN MIMOŘÁDNÝ, PROTOŽE Z 21 ŽÁKŮ BYLO PŘIPOJENO 21 - TEDY VŠICHNI. (TO BYLA POCHVALA). NIKDO SE ALE NEBUDE SVÉVOLNĚ ODPOJOVAT A POTOM ZASE PŘIPOJOVAT - MÁM OČI A VIDÍM) . JE TO PODOBNÉ, JAKO KDYBYSTE ODEŠLI ZE ŠKOLY A NIKOMU NIC NEŘEKLI . R.P. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18.11. ČJ-zdvojené souhlásky, alespoň po částečné kontrole úkolu z PS dnes a další probírání on-line , i když je to těžší učivo, musíme se k tomu vrátit už v zítřejší hodině.
MAT- Násobení pod sebou dvoj, natož trociferným činitelem , musíme trénovat - buď někdo udělá chybu v násobení nebo potom ve výsledném sčítání pod sebou. Pochválím tu veřejně Hanu, která měla ve výsledcích chybu, elaniž bych musel říkat - sama si to opravila.
Vlastivěda, měli jsme mít dnes v PS hotové kraje. Jenom podotýkám, že si napíšeme nějaký vlastivědný test a pokud nevidím foto z PS, u tohoto testu bych je rád měl. Brzy ho rozešlu.
Přírodověda - měla být hotova taky dnes.
DÁLE -VIZ JEDNOTLIVÉ PŘEDMĚTY. KDO SE NÁM NA ON-LINE NEUKÁZAL, A NEMÁ HOTOVO, POSTUPNĚ DOPLNÍ.
17.11.2020
NĚKTEŘÍ Z VÁS ZAPOMÍNAJÍ, ŽE MAJÍ I ANGLIČTINU - JSTE 2 SKUPINY, SLEDJTE TU SVOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - P. UČ. NEUMANNOVÁ .- P.UČ. NOVOSÁDOVÁ, ROZKLIKNĚTE SI SVOU SKUPINU, KE KTERÉ P. UČ. CHODÍTE, !!!!!!!!!!!!! KAŽDÁ P. UČITELKA MŮŽE MÍT JINÝ PŘÍSTUP K DISTANČNÍ VÝUCE - A TAKY JINÝ POSTUP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1. V ÚTERÝ 17.11. JE STÁTNÍ SVÁTEK - VÝUKA ON-LINE SE KONAT NEBUDE, TÍM NECHCI ŘÍCT, ŽE POKUD NĚKOMU NĚJAKÁ LÁTKA DĚLÁ PROBLÉMY, ZKUSÍ SE ZDOKONALIT , na webových stránkách i samotných škol jsou různé doplňovačky , stačí jen si vybrat , rodiče budou určitě pro. Je to spíš zábava, ale u které musíme samozřejmě přemýšlet a pravopisný jev si zdůvodnit, proč píšu zrovna napíšu - y- , místo - i- nebo ě míst e atakdál. POKUD SI NĚKDO S NĚČÍM NEPORADÍ, ZAVOLEJTE MI, POKUD SE JEDNÁ O DROBNOST(724 267 858) NEBO MI NAPIŠTE NA E-MAIL popek@zsstankova.eu, Většinou to vyřešíme po telefonu, je to rychlejší, nemůžu sedět celý den u počítače,a koukat na stránku, jestli se mi tam něco objeví. (ale je to v této době a způsobu výuky)trošku úděl. Dnes jsem chtěl jít ráno do lesa na houby(ale ono-houby), musel jsem zase sednout k notebooku.
2.)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PODÍVEJTE SE, CO MÁTE NAPSÁNO I V ANGLIČTINĚ. KAŽDÁ SKUPINA MÁ JINÝ POSTUP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3.) UPOZORNĚNÍ: 13.11.2020!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! V DOBĚ KRIZOVÉHO STAVU , PLATÍ NORMÁLNÍ A OBVYKLÝ ŠKOLNÍ ŘÁD. PLATÍ TO STEJNÉ, CO VE STARDANDNÍM ŠKOLNÍM ŘÁDU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POKUD SE ŽÁK NEBO ŽÁKYNĚ NEDOSTAVÍ K JAKÉKOLIV VÝUCE, NEBO NEVYPRACUJE ÚKOL, PROTOŽE NEBYL(A) PŘÍTOMNA , JE POTŘEBA NAPSAT DO ŽK OMLUVENKU.
JINAK SE TO BUDE BRÁT JAKO NEOMLUVENÉ HODINY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A POKUD JICH BUDE VÍC, S POSTIHEM I SNÍŽENÉ ZNÁMKY Z CHOVÁNÍ. CO JE PSÁNO - TO JE DÁNO. BOHUŽEL I V TÉTO DOBĚ.
13.11. 2020 upozorňuji rodiče na drobné změny v oddělení ČJ.
+ diktát v PS na str. 15/3 bych rád viděl, pokud možno ofotit a poslat. Děkuji.
Chválím vlastně celou třídu za to, že se on-line schůzek zůčastňují skoro všichni, zatím se nešlo připojit Nikole a Valentýnovi.
----!!!!!!!!!!! Dále promlouvám k těm, kteří třeba nestíhají úkoly , ať už z jakéhokoliv důvodu, - napište mi na e-mail ,nebo raději volejte, zkusíme věc vyřešit , ale v 5. ročníku těžko obstojí to a zároveň se mi bude těžko obhajovat, že výsledky jsou špatné, protože dotyčný(-á) špatně rozumí česky, když už je i nás ve škole třeba 2 roky snad jenom málo tím, že má doma špatné zařízení (notebook nebo pracuje na mobilním relefonu - ale i ti, kteří mají k dispozici jen mobil), tak vidím, že to zvládají . R.P. TAKŽE!!!: ZJIŠTĚNÍ JE TAKOVÉ, ŽE AŤ JE TO Z JAKÉHOKOLIV ZAŘÍZENÍ, VŠICHNI SE MOHOU PŘIPOJIT. VE ČTVRTEK NÁS BYLO 19, COŽ JE OHROMNÉ ČÍSLO
-ZÁROVĚŇ PŘIPOMÍNÁM, ŽE DISTANČNÍ VÝUKY, POPŘ. VÝUKY ON - LINE SE MUSÍ ZŮČASTŇOVAT VŠICHNI I TI, CO NEMAJÍ VHODNÉ ELEKTRONICKÉ ZAŘÍZENÍ NA ON-LINE VÝUKU, BUDOU PLNIT VÝUKOVÝ PROGRAM PROSTĚ TÍM ZPŮSOBEM, ŽE TO, CO MAJÍ UDĚLAT SI NAJDOU NA STRÁNKÁCH ŠKOLY POD "VÝUKOVÉ MATERIÁLY" BUĎ SI TO NAJDOU V PRÁCI, U KAMARÁDA NEBO KDO MĚ NAPÍŠOU NA E-MAIL NEBO MI ZATELEFONUJÍ, COŽ OSTATNĚ PLATÍ I PRO TY, KTEŘÍ SE VÝUKY V TEN DEN ON-LINE NEZŮČASTNILI. PŘI ON-LINE VÝUCE NÁM TO JDE SICE POMALEJI NEŽ VE ŠKOLE, ALE VŠICHNI SE MOHOU ZEPTAT A PROBLÉM JE VYŘEŠEN HNED. R. P.
12.11.2020
Dnes jsme si dali kratší diktát na vyjmenovaná a příbuzná slova a potom je ještě procvičovali ústně. Žádám rodiče, aby diktát překontrolovali,(i když jsme si ho splečně kontrovali, potom asi 5 minut jsme si dali ústně zase vyjmenovaná slova. opět jsem si potvrdil, že mezi žáky jsou hodně velké rozdíly, chápu, že čeština je v 5. ročníku 2. jazyk, ale někteří z vás jsou tu už dost dlouhou dobu !Někdo rozumí česky víc , někdo méně. Jak jsem už uvedl, nemůžu podle toho dát diktát nebo doplňovačku pro každého jiný.Kdybychom byli ve škole, dá se to. Pokud je tu už někdo 3 roky, měl by vnímat víc, udělat víc práce. Proto jenom apeluji na rodiče, mluvte s dětmi více česky a nuťte děti mluvit česky(potřebuje to Sofii - protože ji slyším třeba během přestávek)- ale není sama -mluvte spolu, ale zkoušejte to česky.
Za dnešek a i za včerejšek musím, i když je to přede všemi pochválit HANU, která sice neumí úplně dobře česky, ale je hodně snaživá , ozve se, když dobře neslyší nebo nerozumí všemu. u všech žáků jsou jejich odpovědi slyšet dobře, vyjímkou je právě Hana. Tak žádám rodiče, aby se podívali a zkontrovali mikrofon u notebooku, jinak bude Hana na mě muset řvát. ( ona obecně mluví hodně potichu) Je mi jasné, že se to týká nejenom značky notebooku, ale i jeho možností. Dál musím pochválit třeba Patrika, který je soustředěný, ví, kde jsme a když se ho zeptám, odpoví, pokud se už předem nehlásí. (Trošku mě to připadá, že doma jsi chlapče mazel , protože blízko je mamka a ve škole , jak na tebe rodiče nevidí - ďábel. )
!!!!!!!!!!!!!!!! 11 11. 2020. Všechno, co je to pod tímto textem je aktuální a pravda. Pokud jsme v on-line výuce, jde to o hodně pomaleji, než jsem čekal. Každopádně každý, kdo se přihlásí, platí pro něho všechno, jako to je ve škole. Pokud žáky vidím na obraze, mají příjem zvuku a zároveň mě slyší - takto začneme.!!!!!!!! Nikdo z žáků nebude vypínat svůj obraz nebo zvuk, pokud ho k tomu vyučující sám nevyzve.!!!!!!!!" Pokud takto bude dělat, odrazí se to na jeho hodnocením v jednotlivém předmětu!!!!!!
9. 11. -13.11 - ŘEKNU TO JEDNODUŠE. UŽ ABYCHOM BYLI VE ŠKOLE !!!! POŘÁD NEMÁM PŘI ON-LINE VÝUCE VŠECHNY POHROMADĚ. PROTO ŽÁDÁM RODIČE, KTERÝCH SE TO TÝKÁ, A NEMOHOU SE K NÁM STÁLE DOSTAT, ABY MI NAPSALI SPRÁVNOU E-MAILOVOU ADRESU. (TÍM MYSLÍM, ŽE CHCEME, ABY JEJICH DĚTI BYLY MEZI NÁMI, ABY SE MOHLI DO ON-LINE PŘIHLÁSIT )DNES SE K NÁM PŘIPOJILA HANA A MICHAELA!!!
!?!?!?Podívejte se prosím na další předměty.! Teď musím pochválit Andreie, který mi poslal foto z PS Vlastivědy, kde sice nevěděl všechno, (ale nikdo neví všechno-ani já). Nezapomenout na Přírodovědu a Vlastivědu. Pokud jsem psal, že máte mít hotovo do 13.11, prodlužuji termín do 18.11. 2020, což je středa . Pokud máte možnost poslat fotografie, z toho, co jste udělali, klidně mi je z PS můžete zaslat na e-mail, budu rád ( ostatně musím být), protože výuka je povinná. Posílejte i dotazy, otázky, nebo rovnou čemu třeba nerozumíte, co půjde, vyřídíme rychleji po mém telefonu 724 267 858. Robert P.
Připomínám úkoly ze čtvrtka: (NIC NEVYHAZUJTE, ALE PŘINESTE, AŽ SE PŮJDE DO ŠKOLY , AŤ JE TO V SEŠITU NEBO NA PAPÍRU!!!!! - se jménem)
ČJ - Napsat do sešitu nebo na linkovaný papír z učebnice str. 24/8 - úkol a) vzor podstatných jmen. Je to cvičení nejenom na doplnění , ale i na shodu podmětu s přísudkem. Podstatné jméno v 1. pádu + co dělalo,li, la to podstatné jméno ?Vzor: 1. věta: Pouliční lamp__ se rozsvítil__. Ať vzpomínají na vzory podstatných jmen, ať si klidně najdou -dostali žlutý a červený sešit, nebo s pomocí internetu.Klidně jim pozte sami. PODMĚT. : vždy podstatné jméno v 1. pádu - za pomocí slovesa. 1. p. KDO, CO se rozsvítil ?- LAMPY-podmět - podtrhnu rovnou čarou. CO DĚLALY TY LAMPY ? Rozsvítily se - přísudek, podtrhnu vlnovkou. Základní skladební dvojice je Lampy se rozsvítily. Úkol a) vzor podstatných jmen. Opět použijte a osvěžte ROD podstatných jmen - TEN, TA, TO - pokud není v jednotném čísle , tak si musím říct , jako by to byla 1 věc - lampy - 1 je TA LAMPA -rod ženský. Jaký vzor? V ženském rodu máme 4 vzory - ŽENA, RŮŽE , PÍSEŇ , KOST. Ptám se 2. pádem. -KOHO? ČEHO? LAMPA bez LAMPY- jako žena bez ženy - vzor ŽENA - LAMPY. KLIDNĚ SI TO DEJ DO TÉ VĚTY. -----pouliční lampy -jako pouliční ženy -vidím tam to tvrdé Y. (Ještě mě napadlo - nějaký chytrák by si mohl říct žena - bez ženy, jako kost bez kosti !!!!! NÉÉÉÉÉ - v 1. pádu je ŽENA-KONČÍ NA SAMOHLÁSKU ---A---, KOST KONČÍ V 1. PÁDU NA SOUHLÁSKU ---T---). No, stejně si to ještě zítra rozebereme./////////////// Úkol b)vyhledej a podtrhni zvratná slovesa. Připomeňme. Jsou to ta slovesa, kde ke slovesu musí připojit i zájmena - zájmena se nebo si : příklad: rozsvítily se, rozlepily se (podrážky).
+ PS str 14 + 15/6
ČJ - PŘEDPOKLAD PRO TENTO TÝDEN - MĚLI BYCHOM SE DOSTAT V UČEBNICI NA STRANU 30, V PS NA STRANU 17, POKUD TO PŮJDE, JEŠTĚ O KOUSEK DÁL.
25.10. 2020
Zdravím všechny, ať jste v pořádku,
Doufám, že už všichni pochopili jaký je rozdíl mezi distanční výukou a výukou on-line, kde bychom byli pomocí web kamery "naživo" a mohli spolu mluvit, ptát se, odpovídat řešit problémy a pod., protože mě došlo část odpovědí že ano, distanční výuka ANO ( která probíhá právě teď a touto formou, tak tomu neporozuměli), znovu to opakuji. Potřeba je počítač, připojení k internetu a web kamera. 2 žáci nemají internet, těm bych zasílal úkoly obvyklou cestou, někteří mluvili pouze o chytrém telefonu, což není úplně dobrá možnost, ale snad by to šlo tak, abychom se viděli a slyšeli. Já osobně nevěřím, že děti půjdou 2.11. 2O20 do prezenční výuky . Z počátku by šlo v časovém rozmezí 2 hodin týdně a to ČJ a MAT. Pokud mi neodpoví kladně alespoň 12 žáků, přemýšlím o smyslu tohoto kroku.Proto se ptám na tuhletu možnost. Vyžádá si to nějakou reorganizaci a nebylo by to hned. Tím chci také říct to, že není jisté, zda vláda, hlavní hygienik a další potentáti vypustí děti do škol v uvedený termín.
popek@zsstankova.eu
nebo i v sobotu i neděli na soukromý tel: 724 267 858
Některé věci vyřešíme po telefonu rychle, bez psaní, čekání a čekání na odezvu.
Myslím tím i to, že si třeba nevím rady, jakého rodu je podstatné jméno- třeba " tepláky".
S pozdravem Robert Popek
22.10. 2020
Dobrý den, děti a rodičové,
Někteří z Vám mě asi nepochopili správně. Nebo nepochopili význam on-line výuka. Pokud jsem zatím dostal na můj dotaz možné techniky asi 9 odpovědí typu -distanční výuka - ANO - ta se děje na dálku právě teď. K on- line výuce , kde se navzájem vidíme a komunikujeme je potřeba počítač s připojením k internetu, web kameru, protože se musíme navzájem vidět. A to bych právě potřeboval vědět, kdo tuto možnost má. Rád bych proto chtěl slyšet jasnou odpověď (-mám-nemám tu možnost). Není také možné, pokud je sourozenců více, aby se na jednom počítači praly o přístup zrovna , když jsou on-line s učitelem v kontaktu a učí se. Zkuste mě napsat znovu na e-mail: popek@zsstankova.eu-přednostně, vyjímečně, abych to měl v jednom balíku - popekrobert@centrum.cz, případné dotazy volejte moje soukromé č. 724 267 858 .
Bylo by to v rámci Českého jazyka a Matematiky , prozatím by stačilo 2x týdně. Co který den by bylo na programu, byste se dověděli, potřeby : učebnice, PS k učebnicím(připomínám nevyzvednuté početníčky a PL) , papír, sešit , tužku, něco na psaní a dobrou náladu. Nejde to provést ze dne na den, takže nespěchejte. Spíš mě napište, jako už někteří napsali, zda děti mají k dispozici to, co jsem zmínil shora, ale i s tím obsahem - mám možnost připojení k internetu, web kameru. Netuším, jak některé děti uvedly, že by to mohly absolvovat prostřednictvím chytrého telefonu.
S přáním dobrého zdraví
Tř. uč. Robert Popek
tel: 724 267 858
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Protože vidím, že se někteří dívají
Dobrý den, vážení rodičové, měl jsem s těmito stránkami menší technický problém, který se zdá už být vyřešen. jen bych Vás chtěl na úvod pozdravit, byť jsem z Vás viděl asi jenom jenom 2. Nevadí, moc ale nevěřím tomu, pokud ministr zdravotnictví mluví o tom, že by děti měly zase chodit do školy od 2. 11. 202, proto udělám nějaký výhledový plán učiva. Dodnes jsem čekal na zpětnou reakci všech žáků, zda se uslyšíme přes e-mail, konečně poslední přišel dnes.
Jak spolu budeme komunikovat:
1. Dívejte se prosím na stránky školy, kde si vyhledáte vlevo - VÝUKOVÉ MATERIÁLY a najdete naši třídu V. B
2. Pokud bude nějaký problém, kterému nerozumíte nebo nechápete, pište na popek@zsstankova.eu -/upřednostňuji tento e-mail, abych nemusel dohledávat dotazy na více e-mailech
3. Můžete též v krajnosti psát na můj soukromý e.mail : robertpopek@centrum.cz
4. Většinou je to ale tak, že když se něco učíte, potřebujete se zeptat okamžitě, proto dávám všem k dispozici můj telefon .: 724 267 858
5. Úkoly mohou být i takové, že bych je rád viděl hned, proto, pokud máte možnost a bude to zrovna tento typ úkolu, nafotit a poslat mi ho na shora uvedený e-mail (upozorním na to).