ČESKÝ JAZYK

Dobrý den, rodiče a žáci,


BUDEME SI MUSET ZVYKNOU NA TO, ŽE DOMÁCÍ ÚKOL NAPÍŠU NA TABULI A DĚTI SI ZADÁNÍ OPÍŠÍ DO JEJICH "DENÍČKŮ" NEBO SE PODÍVAJÍ NA TYTO STRÁNKY.

SNAŽÍM SE NAPSAT DOMÁCÍ ÚKOL CO NEJDŘÍVE, ALE O PŘESTÁVCE SI SOTVA STIHNU VYMĚNIT UČEBNICE , PS, PŘIPRAVIT SE NA DALŠÍ HODINU, JEŠTĚ K TOMU, ŽE MUSÍM ŘEŠIT PROBLÉMY MEZI ŽÁKY, KDO CO KOMU PROVEDL  DNES TO BYLO SKORO PŮL NA PŮL. MÍRNÁ VĚTŠINA ÚKOL DONESLA (PL)  . DRUHÁ ČÁST DENÍK S TÍM , ŽE ÚKOL NEMAJÍ HOTOVÝ, A TO TEPRVE POTOM, CO JSEM MUSEL POČÍTAT ÚKOLY, POČÍTAT OMLUVY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - NEUDĚLALY HO, ZAPOMNĚLY HO V KUCHYNI NEBO JEŠTĚ V HORŠÍCH MÍSTNOSTECH. TAKŽE ZÍTRA BUDOU PL S MINULÝM ÚKOLEM NA ROHU MÉHO STOLU, JAK JSME SE DOMLOUVALI A ODTEĎ PŘIPOMÍNÁM, ŽE POLOŽIT ÚKOL NA ROH MÉHO STOLU JE NEPSANÁ POVINNOST, KTEROU JSME DĚLALI PŘED  PŘERUŠENÍM PREZENČNÍ VÝUKY A TAK JE TO POTŘEBA  ZNOVU PŘIPOMENOUT ,  ZKRACUJE TO PRÁCI, KTEROU JSME MOHLI UŽ VĚNOVAT UČIVU. OSTATNÍ, KTEŘÍ ÚKOL NEMAJÍ, ZAPOMNĚLI , MI TOTO OZNÁMÍ IHNED A POLOŽÍ MI NA STŮL, S TÍMTO DENÍČEK. NEBUDU UŽ TOLEROVAT TY, KTEŘÍ ÚKOL NESPLNILI A VÝŠE UVEDENÝM ZPŮSOBEM SE NEOMLUVÍ - DOSTANOU PROSTĚ NEDOSTATEČNOU , ČILI ZA 5 . TAKTO, JAK JSME TO ŘEŠILI DNES A VŠICHNI TO VÍ,  TO UŽ NEBUDU ŘEŠIT NEBUDU. MÁŠ ÚKOL, ODEVZDEJ, NEMÁŠ, ODEVZDEJ DENÍČEK (NEBO ZÁPISNÍK).TÍMTO KONTROLOVÁNÍM JSME DNES ZTRATILI ZHRUBA 15-20 MINUT Z HODINY, ALE MOHLA TO BÝT NULA. MUSEL JSEM TO ALE UDĚLAT, PROTOŽE KAŽDÝ MÁ SVOJE POVINNOSTI. POLOVINA ÚKOL DĚLAT BUDE A POLOVINA NE? DOMÁCÍ ÚKOL JE SOUČÁSTÍ VÝUKY.

V  TÉTO TŘÍDĚ JE ZAUTOMATIZOVÁNÍ ÚKOLŮ A POVINNOSTÍ V SOUČASNÉ DOBĚ KATASTROFA.  POTŘEBUJEME JÍT DÁL, TAKŽE TO BUDU ŘEŠIT DÁL TÍM ZPŮSOBEM, KTERÝM JSEM UVEDL SHORA.

10.12. DOMÁCÍ ÚKOL - UČEBNICE, STR. 36/4,5 - TOTO PÍŠU V 16 HODIN, TAKŽE JE TO ÚKOL DOBROVOLNÝ, BEZ PSANÍ, TENHLE JE NA VÁS, ZKUSTE ÚSTNĚ , KDO SE K TOMU DOSTANE. TYHLE PŘEDLOŽKY BY MĚLY BÝT PRO ŽÁKY JEDNODUŠŠÍ NEŽ PŘEDPONY , STAČÍ K TOMU OTÁZKY 2. A 7. PÁDU.      ROBERT P.


DOMÁCÍ ÚKOL - 9.12.2020 - PRACOVNÍ LIST + kdo nemá doplněno, v PS do str. 19 včetně-viz dole.

Zítra budeme pokračovat  v PŘEDLOŽKÁCH S, SE, Z, ZE - K TOMU POTŘEBUJEME UMĚT PÁDOVÉ OTÁZKY (OBECNĚ VŠECHNY) A K TOMUTO UČIVU ZVLÁŠŤ 2. PÁD - Z KOHO, ČEHO? -píšeme Z nebo ZE a 7. PÁD - S KÝM, S ČÍM - PÍŠEME S NEBO SE. Kdo bude mít čas, ať se podívá v uč. od str. 36.



  8.12. Doplňovačku (diktát jsme napsali), ale, jak jsem předpokládal, hodně dětí k tomu přistupovalo tím způsobem-buď se trefím nebo ne.  Proto mi připadá zbytečné pro některé z žáků, kterým je v podstatě jedno co napíší, ztrácet čas vysvětlováním , ústně nebo na tabuli - ale musím to udělat , zdůvodňovat a procvičovat. A chci to dělat , protože jsou tací, kteří o to mají zájem, dávají pozor a mají zájem . Už kvůli tomu, že jsme s učivem pozadu a pro ty , co si chodí do školy "to jenom odsedět" se budu dál snažit  s vysvětlením. Nedá se nic dělat, musíme pokračovat a to těžší nás ještě čeká. Mimochodem na II. stupni nebude žádného učitele zajímat, na jakém stupni a úrovni učivo zvládal.

Na II. stupni to prostě poletí a nebude tam čas na vysvětlování učiva z 5. ročníku!

ÚKOLY: HLAVNĚ PRO TY, KTEŘÍ JE NEDĚLALI:  ČJ- PS - DOPLNIT DO STRANY 19 (VČETNĚ), POSTUPNĚ,  DO PŘÍŠTÍHO PONDĚLKA (14.12.2020)- MOHOU MI JE NOSIT PO JEDNOTLIVÝCH STRÁNKÁCH, KTERÉ UDĚLALI. Je v této situaci hodně těžké, třetině třídy něco vysvětlovat, když bychom měli dělat jinou látku a být už o kus dál.


7.  12.  2020- Domácí úkol-pracovní sešit  - str. 19-celá, všechno podstatné je v učebnici. Není  možné, abychom se tu zastavili a neustále trénovali, proč píšu v předponě s-, z-, vz-. Opravdu jsem zjistil, že někteří žáci to napíšou tak, nebo onak, je to jedno - buďto se trefím nebo ne. . Bohužel se to odrazí na hodnocení a připadá mi, že některým je to jedno.

Dětem se nechce přemýšlet proč píší s- , z-, vz-

Proto předem upozorňuji: zítra si napíšeme diktát , učebnice, str. 35/14.

Kdo nepochopil moje triviální vysvětlení, že S- píšeme ve významu dohromady(k sobě), z povrchu pryč a shora dolů, ty naše pomocné šipky nebudu psát už snad nikdy na tabuli, dále, co jsme si říkali a procvičovali. Věnovali jsme tomu víc času, než bychom měli.



TÝDEN DO 27.11.2020(30.11.2020)

26.11.2020

DÚ - UČ, STR. 32/CV. 2-PÍSEMNĚ

NOVÁ LÁTKA - PŘEDPONY S-, SE- , Z-, ZE-, VZ- VZE-

TOTO UČIVO JSME ZAČALI ON-LINE (VČERA MALINKÉ ZÁKLADY , DNES JSME TO ROZŠÍŘILI)

ZA DÚ.: ZKUSTE DO SEŠITU NAPSAT ALESPOŇ STR.33,   CV. 6 -BEZ ÚKOLU A) + CV. 7, ZKUSTE S POMOCÍ PRAVIDEL NA STR. 33. ,

POBRAT V UČ. STR. 34 /8 - ÚSTNĚ, STR. 34, ÚKOL 9 - PROBRAT ÚSTNĚ , PRO ŽÁKY POCHÁZEJÍCÍCH Z JINÝCH ZEMÍ JE SKORO PRO VŠECHNY DŮLEŽITÉ VYSVĚTLIT SLOVA, CO ZNAMENAJÍ A TEPRVE POTOM  VÝZNAM DVOJIC, KTERÉ PODOBNĚ ZNĚJÍ NEBO ZNĚJÍ STEJNĚ A VYSVĚTLIT , PROČ TADY NAPSAT S-, A TADY NAPSAT Z- . BEZ POROZUMĚNÍ, CO KTERÉ SLOVO ZNAMENÁ SE V TOM ZAČNOU "ZTRÁCET".

VE ŠKOLE NÁM TO PŮJDE V TÉ SKUPINĚ LÉPE, ALE DO PONDĚLÍ MOHOU JEŠTĚ SPOUSTU VĚCÍ S-, Z- , VZ-POCHOPIT.  R. P.



24.11.2020 - DNES TO BYLO O MNOHO LEPŠÍ !

DOMÁCÍ ÚKOL: 1. UČ. STR. 30/4 - PÍSEMNĚ

2. PS - DODĚLAT STRANU 17

ZKUSME SI ZAPAMATOVAT - PŘÍDAVNÁ JMÉNA NA OTÁZKY JAKÝ ?, JAKÁ ?, JAKÉ ?, PÍŠEME MALÝM PÍSMENEM , - jsou to obecná jména, NE JEJICH VLASTNÍ. PŘ. jelení skok - tady si představme normálního jelena, který skočí.Může ale existovat třeba kámen, kterého někdo odpradávna pojmenoval : Jelení skok.Nebo př. divoký kocour, je podstatné jméno obecné, píšeme malé písmeno. Pokud ho ale máme doma a dáme mu podle toho jméno a říkáme mu Divoký, nebo "Divokej " pojď za mnou , už jsme ho pojmenovali, má jméno Divoký a píšeme velké písmeno.

CVIČENÍ NA POČÍTAČI - ODKAZ NAPŘ.https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koren-pripona-zdvojene-zmena-2-uroven/2947

dum.rvp.cz/materialy/stahnout.html?s=jkkmbicd - MOŽNOSTÍ JE SPOUSTA , ZKUSTE SI NAJÍT PO TĚCHTO. KTERÉ ON-LINEJSEM NAPSAL. DŮLEŽITÉ JE PROSTĚ NEUSTÁLE CVIČIT MOZKOVÉ  ZÁVITY. KDO MĚ DO MĚ POSLOUCHAL PŘI ON-LINE, ŽE ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY , ŽE POKUD SE TO TÝKÁ ZVÍŘAT, OPAKOVAL JSEM VÁM TO STOKRÁT , PÍŠEME VDY JEN JEDNO PÍSMENO - SLONÍ KEL, HYENÍ STISK, JELENÍ PAROHY, DNES MI TO NEŘEKL NIKDO, SNAD KROMĚ HANKY. POKUD ŘEKNU ZAPNĚTE SI KAMERY AŤ VIDÍM , CO DĚLÁTA UKAŽTE MI TO, POKUD REAGUJE 1/5 JE TO MÁLO . PROTO SE PŘIPRAVTE, HLAVNĚ TI, KTEŘÍ NEDÁVAJÍ POZOR NA TO, ŽE VÁM TO VE ŠKOLE MOC NEPŮJDE A PODLE TOHO BUDE HODNOCENÍ PRÁCE. KDYŽ ŘEKNU: ZAPNĚTE SI KAMERY , TAK TO PROSTĚ UDĚLÁM. POKUD NĚKOMU ŘEKNU  - ZAPNI SI MIKROFON, TAK TO ZASE PROSTĚ UDĚLÁ. POKUD NEVIDÍM, ANI VÁS NESLYŠÍM, TEPRVE POTÉ, CO MU TO  TO ŘEKNU A TRVÁ TO DLOUHO, PROTOŽE SE MU NECHCE, PORUŠUJE V PODSTATĚ ŠKOLNÍ ŘÁD. JÁ PRÁCI NEVIDÍM, ANI K NÍ NIC NESLYŠÍM.

- PŘÍPONY S-, -SE, Z-, ZE-, VZ-, VZE-. UČ STR. 32 A DÁLE, PS-STR.19

www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject...

2. www.pravopisne.cz/2012/01/zdvojene-souhlasky

3.pataci.wz.sk/articles/zdvojene-souhlasky

4. patak.chytrak.cz/2017/08/16/zdvojene-souhlasky



.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sem patří váš dlouhý nadpis

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky