ČESKÝ JAZYK
Dobrý den, rodiče a žáci,
BUDEME SI MUSET ZVYKNOU NA TO, ŽE DOMÁCÍ ÚKOL NAPÍŠU NA TABULI A DĚTI SI ZADÁNÍ OPÍŠÍ DO JEJICH "DENÍČKŮ" NEBO SE PODÍVAJÍ NA TYTO STRÁNKY.
SNAŽÍM SE NAPSAT DOMÁCÍ ÚKOL CO NEJDŘÍVE, ALE O PŘESTÁVCE SI SOTVA STIHNU VYMĚNIT UČEBNICE , PS, PŘIPRAVIT SE NA DALŠÍ HODINU, JEŠTĚ K TOMU, ŽE MUSÍM ŘEŠIT PROBLÉMY MEZI ŽÁKY, KDO CO KOMU PROVEDL DNES TO BYLO SKORO PŮL NA PŮL. MÍRNÁ VĚTŠINA ÚKOL DONESLA (PL) . DRUHÁ ČÁST DENÍK S TÍM , ŽE ÚKOL NEMAJÍ HOTOVÝ, A TO TEPRVE POTOM, CO JSEM MUSEL POČÍTAT ÚKOLY, POČÍTAT OMLUVY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - NEUDĚLALY HO, ZAPOMNĚLY HO V KUCHYNI NEBO JEŠTĚ V HORŠÍCH MÍSTNOSTECH. TAKŽE ZÍTRA BUDOU PL S MINULÝM ÚKOLEM NA ROHU MÉHO STOLU, JAK JSME SE DOMLOUVALI A ODTEĎ PŘIPOMÍNÁM, ŽE POLOŽIT ÚKOL NA ROH MÉHO STOLU JE NEPSANÁ POVINNOST, KTEROU JSME DĚLALI PŘED PŘERUŠENÍM PREZENČNÍ VÝUKY A TAK JE TO POTŘEBA ZNOVU PŘIPOMENOUT , ZKRACUJE TO PRÁCI, KTEROU JSME MOHLI UŽ VĚNOVAT UČIVU. OSTATNÍ, KTEŘÍ ÚKOL NEMAJÍ, ZAPOMNĚLI , MI TOTO OZNÁMÍ IHNED A POLOŽÍ MI NA STŮL, S TÍMTO DENÍČEK. NEBUDU UŽ TOLEROVAT TY, KTEŘÍ ÚKOL NESPLNILI A VÝŠE UVEDENÝM ZPŮSOBEM SE NEOMLUVÍ - DOSTANOU PROSTĚ NEDOSTATEČNOU , ČILI ZA 5 . TAKTO, JAK JSME TO ŘEŠILI DNES A VŠICHNI TO VÍ, TO UŽ NEBUDU ŘEŠIT NEBUDU. MÁŠ ÚKOL, ODEVZDEJ, NEMÁŠ, ODEVZDEJ DENÍČEK (NEBO ZÁPISNÍK).TÍMTO KONTROLOVÁNÍM JSME DNES ZTRATILI ZHRUBA 15-20 MINUT Z HODINY, ALE MOHLA TO BÝT NULA. MUSEL JSEM TO ALE UDĚLAT, PROTOŽE KAŽDÝ MÁ SVOJE POVINNOSTI. POLOVINA ÚKOL DĚLAT BUDE A POLOVINA NE? DOMÁCÍ ÚKOL JE SOUČÁSTÍ VÝUKY.
V TÉTO TŘÍDĚ JE ZAUTOMATIZOVÁNÍ ÚKOLŮ A POVINNOSTÍ V SOUČASNÉ DOBĚ KATASTROFA. POTŘEBUJEME JÍT DÁL, TAKŽE TO BUDU ŘEŠIT DÁL TÍM ZPŮSOBEM, KTERÝM JSEM UVEDL SHORA.
10.12. DOMÁCÍ ÚKOL - UČEBNICE, STR. 36/4,5 - TOTO PÍŠU V 16 HODIN, TAKŽE JE TO ÚKOL DOBROVOLNÝ, BEZ PSANÍ, TENHLE JE NA VÁS, ZKUSTE ÚSTNĚ , KDO SE K TOMU DOSTANE. TYHLE PŘEDLOŽKY BY MĚLY BÝT PRO ŽÁKY JEDNODUŠŠÍ NEŽ PŘEDPONY , STAČÍ K TOMU OTÁZKY 2. A 7. PÁDU. ROBERT P.
DOMÁCÍ ÚKOL - 9.12.2020 - PRACOVNÍ LIST + kdo nemá doplněno, v PS do str. 19 včetně-viz dole.
Zítra budeme pokračovat v PŘEDLOŽKÁCH S, SE, Z, ZE - K TOMU POTŘEBUJEME UMĚT PÁDOVÉ OTÁZKY (OBECNĚ VŠECHNY) A K TOMUTO UČIVU ZVLÁŠŤ 2. PÁD - Z KOHO, ČEHO? -píšeme Z nebo ZE a 7. PÁD - S KÝM, S ČÍM - PÍŠEME S NEBO SE. Kdo bude mít čas, ať se podívá v uč. od str. 36.
8.12. Doplňovačku (diktát jsme napsali), ale, jak jsem předpokládal, hodně dětí k tomu přistupovalo tím způsobem-buď se trefím nebo ne. Proto mi připadá zbytečné pro některé z žáků, kterým je v podstatě jedno co napíší, ztrácet čas vysvětlováním , ústně nebo na tabuli - ale musím to udělat , zdůvodňovat a procvičovat. A chci to dělat , protože jsou tací, kteří o to mají zájem, dávají pozor a mají zájem . Už kvůli tomu, že jsme s učivem pozadu a pro ty , co si chodí do školy "to jenom odsedět" se budu dál snažit s vysvětlením. Nedá se nic dělat, musíme pokračovat a to těžší nás ještě čeká. Mimochodem na II. stupni nebude žádného učitele zajímat, na jakém stupni a úrovni učivo zvládal.
Na II. stupni to prostě poletí a nebude tam čas na vysvětlování učiva z 5. ročníku!
ÚKOLY: HLAVNĚ PRO TY, KTEŘÍ JE NEDĚLALI: ČJ- PS - DOPLNIT DO STRANY 19 (VČETNĚ), POSTUPNĚ, DO PŘÍŠTÍHO PONDĚLKA (14.12.2020)- MOHOU MI JE NOSIT PO JEDNOTLIVÝCH STRÁNKÁCH, KTERÉ UDĚLALI. Je v této situaci hodně těžké, třetině třídy něco vysvětlovat, když bychom měli dělat jinou látku a být už o kus dál.
7. 12. 2020- Domácí úkol-pracovní sešit - str. 19-celá, všechno podstatné je v učebnici. Není možné, abychom se tu zastavili a neustále trénovali, proč píšu v předponě s-, z-, vz-. Opravdu jsem zjistil, že někteří žáci to napíšou tak, nebo onak, je to jedno - buďto se trefím nebo ne. . Bohužel se to odrazí na hodnocení a připadá mi, že některým je to jedno.
Dětem se nechce přemýšlet proč píší s- , z-, vz-
Proto předem upozorňuji: zítra si napíšeme diktát , učebnice, str. 35/14.
Kdo nepochopil moje triviální vysvětlení, že S- píšeme ve významu dohromady(k sobě), z povrchu pryč a shora dolů, ty naše pomocné šipky nebudu psát už snad nikdy na tabuli, dále, co jsme si říkali a procvičovali. Věnovali jsme tomu víc času, než bychom měli.
TÝDEN DO 27.11.2020(30.11.2020)
26.11.2020
DÚ - UČ, STR. 32/CV. 2-PÍSEMNĚ
NOVÁ LÁTKA - PŘEDPONY S-, SE- , Z-, ZE-, VZ- VZE-
TOTO UČIVO JSME ZAČALI ON-LINE (VČERA MALINKÉ ZÁKLADY , DNES JSME TO ROZŠÍŘILI)
ZA DÚ.: ZKUSTE DO SEŠITU NAPSAT ALESPOŇ STR.33, CV. 6 -BEZ ÚKOLU A) + CV. 7, ZKUSTE S POMOCÍ PRAVIDEL NA STR. 33. ,
POBRAT V UČ. STR. 34 /8 - ÚSTNĚ, STR. 34, ÚKOL 9 - PROBRAT ÚSTNĚ , PRO ŽÁKY POCHÁZEJÍCÍCH Z JINÝCH ZEMÍ JE SKORO PRO VŠECHNY DŮLEŽITÉ VYSVĚTLIT SLOVA, CO ZNAMENAJÍ A TEPRVE POTOM VÝZNAM DVOJIC, KTERÉ PODOBNĚ ZNĚJÍ NEBO ZNĚJÍ STEJNĚ A VYSVĚTLIT , PROČ TADY NAPSAT S-, A TADY NAPSAT Z- . BEZ POROZUMĚNÍ, CO KTERÉ SLOVO ZNAMENÁ SE V TOM ZAČNOU "ZTRÁCET".
VE ŠKOLE NÁM TO PŮJDE V TÉ SKUPINĚ LÉPE, ALE DO PONDĚLÍ MOHOU JEŠTĚ SPOUSTU VĚCÍ S-, Z- , VZ-POCHOPIT. R. P.
24.11.2020 - DNES TO BYLO O MNOHO LEPŠÍ !
DOMÁCÍ ÚKOL: 1. UČ. STR. 30/4 - PÍSEMNĚ
2. PS - DODĚLAT STRANU 17
ZKUSME SI ZAPAMATOVAT - PŘÍDAVNÁ JMÉNA NA OTÁZKY JAKÝ ?, JAKÁ ?, JAKÉ ?, PÍŠEME MALÝM PÍSMENEM , - jsou to obecná jména, NE JEJICH VLASTNÍ. PŘ. jelení skok - tady si představme normálního jelena, který skočí.Může ale existovat třeba kámen, kterého někdo odpradávna pojmenoval : Jelení skok.Nebo př. divoký kocour, je podstatné jméno obecné, píšeme malé písmeno. Pokud ho ale máme doma a dáme mu podle toho jméno a říkáme mu Divoký, nebo "Divokej " pojď za mnou , už jsme ho pojmenovali, má jméno Divoký a píšeme velké písmeno.
CVIČENÍ NA POČÍTAČI - ODKAZ NAPŘ.https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-koren-pripona-zdvojene-zmena-2-uroven/2947
dum.rvp.cz/materialy/stahnout.html?s=jkkmbicd
- MOŽNOSTÍ JE SPOUSTA , ZKUSTE SI NAJÍT PO TĚCHTO. KTERÉ ON-LINEJSEM NAPSAL. DŮLEŽITÉ JE PROSTĚ NEUSTÁLE CVIČIT MOZKOVÉ ZÁVITY. KDO MĚ DO MĚ POSLOUCHAL PŘI ON-LINE, ŽE ZDVOJENÉ SOUHLÁSKY , ŽE POKUD SE TO TÝKÁ ZVÍŘAT, OPAKOVAL JSEM VÁM TO STOKRÁT , PÍŠEME VDY JEN JEDNO PÍSMENO - SLONÍ KEL, HYENÍ STISK, JELENÍ PAROHY, DNES MI TO NEŘEKL NIKDO, SNAD KROMĚ HANKY. POKUD ŘEKNU ZAPNĚTE SI KAMERY AŤ VIDÍM , CO DĚLÁTA UKAŽTE MI TO, POKUD REAGUJE 1/5 JE TO MÁLO . PROTO SE PŘIPRAVTE, HLAVNĚ TI, KTEŘÍ NEDÁVAJÍ POZOR NA TO, ŽE VÁM TO VE ŠKOLE MOC NEPŮJDE A PODLE TOHO BUDE HODNOCENÍ PRÁCE. KDYŽ ŘEKNU: ZAPNĚTE SI KAMERY , TAK TO PROSTĚ UDĚLÁM. POKUD NĚKOMU ŘEKNU - ZAPNI SI MIKROFON, TAK TO ZASE PROSTĚ UDĚLÁ. POKUD NEVIDÍM, ANI VÁS NESLYŠÍM, TEPRVE POTÉ, CO MU TO TO ŘEKNU A TRVÁ TO DLOUHO, PROTOŽE SE MU NECHCE, PORUŠUJE V PODSTATĚ ŠKOLNÍ ŘÁD. JÁ PRÁCI NEVIDÍM, ANI K NÍ NIC NESLYŠÍM.
- PŘÍPONY S-, -SE, Z-, ZE-, VZ-, VZE-. UČ STR. 32 A DÁLE, PS-STR.19
www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=6&subject...2. www.pravopisne.cz/2012/01/zdvojene-souhlasky
3.pataci.wz.sk/articles/zdvojene-souhlasky
4. patak.chytrak.cz/2017/08/16/zdvojene-souhlasky
.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sem patří váš dlouhý nadpis
Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo.
